Materialen: Lichaam: aluminium eloxeerd, Binnenste: Messing en staal roestvrij ( standaarduitvoering: Messing en Kunststof), Dichtingen: NBR Temperatuurbereik: -10°C tot max. +70°C ( Standaarduitvoering: max. +60°C) Medium: Geöliede en Ongeöliede, gefilderde perslucht. Werkdruk: 1 tot 10 bar ( standaarduitvoering: 2 tot 10 bar.) Functie: Bij uitgang A onderscheidt een signaal, als er bij de ingang X of Y een Signaal klaarstaat. Als aan beide ingangen signalen aankomen Komt de hogere druk bij uitgang A.
Materialen: Lichaam: Aluminium Eloxeerd, Binnenkant: Aluminium, messing en roestvrijstaal, Dichtingen: Kunststof en NBR. Temperatuurbereik: -10°C tot max. +70°C (Standaarduitvoering: max. +60°C) Medium: Geoliede en ongeoliede, gefiltreerde perslucht. Werkdruk: 1 tot 10bar ( standaarduitvoering: 2 tot 10 bar) Functie: Bij uitgang A verschijnt een signaal, alleen als er aan beide uitgangen gelijktijdig een signaal komt. Bij ongelijkedruk gaat de laagste druk naar Uitgang A.
Precisie uitvoering Materiaal: Lichaam: aluminium eloxeerd, Dichtingen: NBR Temperatuurbereik: -10°C tot max. +70°C Werkdruk:0,5 bar tot 10 bar. Medium: Geolide en Ongeoliede, Gefilterde perslucht.
Standaard uitvoering Materiaal: Lichaam: Aluminium eloxeerd, dichtingen: NBR Temperatuurbereik: -20°C tot max. +70°C Werkdruk: 1 tot 10 bar Medium: Geoliede en Ongeoliede, gefilterde perslucht. Optioneel: Vitondichting: (-20°C tot max. +150°C) -V Functie: Deze ventielen worden gebruikt, om cilinders zeer snel te ontluchten en daarmee de cilindersnelheid te verhogen. En daarmee word cilinder A rechtstreeks aan de cilinder geschroeft. Beluchting: De van het stuurventiel stromende lucht kan via aansluiting P ongehinderd naar aansluiting A stromen. Ontluchting: Als het stuurventiel op ontluchting geschakeld word, dan is P drukloos. Het ventiel schakelt van Perslucht A naar R en de lucht uit de cilinder kan ongehinderd in de vrije lucht komen.